Monday, June 29, 2009

ku gagahkan kaki melangkah

Aku kini menempuhi satu lagi fasa baru dalam hidupku...berjauhan mengajar aku erti sebenar kesabaran. Berjauhan mengajar aku erti sebuah ketabahan. Berjauhan mendidik aku menjadi hamba Allah yang hebat jiwanya. Berjauhan mendidik aku untuk terus positifkan diri..

Aku teramat bersyukur dengan apa yang aku miliki saat ini... Ibu yang sentiasa menyokong jatuh dan bangun aku.. Ibu yang sentiasa mendoakan aku.. Ibu yang sering ku peluk tubuhnya apabila hatiku resah,gundah ditiup angin kesedihan..

Takdir Allah yang terindah..aku menarik diri dari MA aku...namun aku dapat lebih dari itu.. Menjadi PPU membuka mata hatiku.. Menemui satu lagi keajaiban ke lapan didunia,melontarkan aku dalam kehidupan yang penuh dengan warna pelangi. Kehadirannya mewarnai pelangi hidupku,menjadi bintang dilangit hatiku,mewarnai duniaku... Ya Allah,kesyukuran yang tak terhingga aku panjatkan kepadamu..

Kegembiraan datang dengan pakej yang lengkap. Bukan cinta namanya jika tiada air mata yang menemani lurah-lurah kehidupan.. Bukan kehidupan namanya jika tidak disertai sendu,tawa,riang dan pemergian..

Aku kini gagahkan kaki ku untuk terus melangkah anggun menghadapi hari-hari mendatangku dengan doa dan sejuta harapan.. Walau sesukar mana sekalipun,aku tetap takkan goyah.. Aku perlu terus tabah.. Jika telah tertulis di Luth Mahfudz untukku...maka tetaplah untukku..

No comments: