Tuesday, March 25, 2014

Ingatan seorang rakan

Assalamualaikum wbt..

Entah mengapa 
segalanya dah tak sama seperti dulu
jari jemari bagai terhenti
apabila hendak menukilkan rasa
hmm..
 
Cuti diperuntukkan sebaiknya
mengemas.. mengemas dan mengemas
entah kenapa 
aku berhenti seketika menghadap susunan buku di rak
bagai terngiang ngiang kata-kata seorang kawan
kata-kata yang belum dapat aku lupakan
kata-kata penuh dengan sindiran
bukankah dalam persahabatan..
kita menerima seadanya sahabat kita...
hmmm..
Aku baca semula semua emel aku
mungkin disebabkan susunan kata semakin santai
menandakan aku semakin selesa
rupa-rupanya disalah tafsir
Nyata dia masih tidak mengenali siapa "kawannya".
yaa.. itu yang pasti 
 
Apa pun..
aku doakan yang terbaik
untuk seorang sahabat.. kawan..rakan..
yang pernah berkongsi kisah
.......

Terpulanglah...

No comments: