Thursday, February 9, 2012

My 3 budak bucuk

Tam - tam
Dia ni kalu bab tido serah kat dia
macam-macam pesen tido dia buat termasuk tido dalam kotak yang sempit
Paling susah nak dengar suara dia..
bak kata adik aku.."atam ni bisu kot!"
Dia akan menyapa sesaper yang slalu2 datang umah contohnya kakak aku
kalau aku,memang tak lah.. ntahlah tak tahu kenape..
kalau dia nak makan pun dia tak mintak
tak macam Omel dengan garfield..
kalau nak makan,suara budak ber2 ni yang riuh skali
tapi atam releks jerk..dia perhati ajer..
yang paling dia suka,dtg menyempit tido kat aku..
dia tak suka didukung..agaknya takut tak macho kot hehehe

Yang ni plak Omel 
Yang paling comel skali...paling bulat gak
buktinya..tengok perut hehe
Omel ni bila didukung..mulalah melembikkan badan dia macam sotong
bila gosok jer hidung dia,bley terus lelap
Tapi omel ni kalu bergurau ganas sket,sebab tu garfield tak nak main ngan omel
bila omel main ngan garfield,tak lama pastu menjeritlah garfield sakit..


Yang si kecik ni nama dier garfield..
Paling kecik,paling ringan..
pantang tengok aku duduk releks kat kerusi
mulalah dier naik atas peha..
kalu aku baring,dier naik atas badan..
2 minggu lepas pegi cucuk kat klinik, garfield menyorok kat celah ketiak aku
siap tak nak turun dari kereta lagi tu..
tergelak doktor tu tengok!!
Aku memang dah ready bawak susu dia..
dah sampai klinik,lansung tak nak
padahal kat umah tadi dia yang beria mintak..
dia ni kena bagi susu skit sebab tak berapa nak makan whiskas
tak macam tam-tam ngan omel..
kalu bagi whiskas sepinggan pun bley abih depa berdua kerjakan

Inilah kisah 3 budak bucuk aku...
penghibur aku kat umah
dah berbelas tahun tak bela kucing...
hmm..

1 comment:

norazliny said...

kucen aku 2 ekor baru ilang. yg sekor tu mcm tam-tam rupenya...sedihhh...