Wednesday, March 21, 2012

Sanggar ilmu

Assalamualaikum w.b.t

pikir punya pikir punya pikir..
nak share dgn korang sumer pasal mini library aku
yang aku namakan "SANGGAR ILMU"
hehe nama ni terilham dari si ain,cikgu BM kat sek @ bestpren sbb meja dia dpn jerk meja aku
Nak kata banyak,taklah banyak maner pun koleksi buku dalam sanggal imu nih
tapi aku skrg berkira-kira nak menambah rak buku
kerana kebanyakan buku dah tak muat nak disusun di rak
jadi terpaksa baringkan dan main masuk2 kat maner boleh jer

alahai pesta buku kat PWTC bulan depan jer lagi nih..
Hmmm..maser nak menambah dah tiba!

oklah meh kiter cuci mata jap round2 tgk sanggar ilmu aku
kalu berkesempatan meh arr dtg kerumah ku heheh

lagi satu,majalah2 kat umah sejak dari tahun 80an
tak muat nak disusun kat sanggar ilmu nih,jadi
aku dah tempah tempat meletak majalah yang aku. 
Oleh kerana aku memiliki dalam 500 keping majalah pelbagai jenis
jadi rak tu pun sudah tidak dapat menampung lagi..
huhuhu kesian aku tengok rak tu..terlalu padat dan sendat dah skrg..

oklah..yang ni pemandangan hadapan sanggar ilmu





nampak tak bantal..mak aku jahit sendiri tu..
untuk keselesaan pembaca..sambil membaca boleh rebahkan badan tapi jangan nak tido plak ye
masa cuti sekolah lah aku paling suka tengok anak2 buah aku habiskan masa kat sanggar ilmu aku nih



Yang ni plak antara buku yang menghuni rak redspot aku.
Buku yang paling aku suka...?
buku2 karya Faisal Tehrani la jawabnyer.
 


 Koleksi novel baru dan lama
buat masa sekarang membaca novel adalah benda terakhir akan aku lakukan
entahlah sejak dua menjak nih aku makin memilih novel
dah tak minat dengan novel yang meleret ntah ape dan takder nilai
Tapi novel yang aku sayang
mestilah karya Ramli Awang Murshid..alah ceriter sekuel yang sampai 5 novel tu
Bagaikan Puteri,Cinta sufi ...heronyer Laksamana Sunan
lelaki berduka dari Tanah Rencong..perrkkh best giler novel tu..
tak cayer,korang bacer dulu dari novel pertama sampai ke5


Sanggar ilmu turut dilengkapi kerusi dan meja bagi memudahkan pengunjungnya mengulangkaji pelajaran.
 

Oklah... sekian dulu...

No comments: