Tuesday, March 1, 2011

musim kawen dah tiber....

Errrmmm time cuti sekolah memang akan dianggap musim kawen,tul tak? Tapi tu dululah la nih org tak kira cuti sek ke tak asal walimatul urus berjalan seperti yang dirancang sudah...



Tapi kan dulu aku tak minat bebenor menghadirkan diri ke kenduri kawen nih,bosan biler orang dok tanyer biler lagi,yang ni biler plak,nak buat biler.... ermmm mcm2 gaya soalan yg ditanya tapi yang dimaksudkan adalah satu...

Sekarang nih aku dah beralih angin,suka plak pi kenduri kawen,tu pun sbb terpengaruh dengan perangai adik dgn kakak aku yg memang suker bebenor menghadirkan diri ke sebarang kenduri kawen nih.. dari yang paling grand aku pernah pergi kenduri kawen kat kelab golf sampailah yang paling sempoi biler sebijik telur pun tarak...

Mcm2 gelagat atau pesyen orang buat walimatulurus nih...ader yg buat ayam golek,ader yang menunyer ayam percik (jiran kg aku ni ha) ader plak yang masak umbut... hadoi... yg paling tak tahan perut aku ni tersangat ler sensitif,kalu makanan yang dimakan kt rumah org berkenduri tu 'yg ado' maka aku akan cirit birit sampai ke malam tapi yang pelik mak aku,adik ngan kakak aku kebal pulak perut diaorang tuh...(errmm sambil tangan urut dagu memikirkan..)

Tiber plak timer member2 kawen,aku tumpang seronok dan gembira... dulu aku pikir biler member2 rapat aku kawen,aku akan kehilangan diorang tapi mereka (ina @mama maira,as sengal,nisah bharim,ela,alin@mafia gurl,wana,cik uda)membuktikan persahabatan tak kan terhalang dek kerana sebuah perkahwinan... hehe muuuahhhh sayang korang!!

Walau apepun,perkahwinan adalah satu permulaan fasa baru dalam hidup kita sebagai hamba yang Khalik...so selamat menempuh alam perkahwinan untuk semua!!!

oklah sekian utk entry kali nih...

No comments: