Thursday, May 26, 2011

Makin kurang...


Diam tak diam ia semakin berkurangan
Bukan pertambahan yang menjadi ukuran
namun pengurangan yang menjadi pengajaran
bahawa hidup ini tak selamanya kekal
Usia yang bertambah memberitahu
Cukupkah amalmu ?
Bersediakah kamu ?
Redha tak hatimu ?
Maka ku himpun segenap dosaku sedari aku mula membuka kelopak mata
hingga ke saat aku menadahkan segenap jiwa
Memohon keampunan atas segala dosa walau sebesar hama
kerna aku mahu kembali tanpa noda
kerna aku mahu mendapat rahmatNYA
kerna aku mahu mendapat kasih sayangNYA
kerna aku hanya manusia biasa..
Izinkan aku merasai apa yang belum ku rasai..
Aminnn..
Ya Allah... ku himpun sepuluh jari
Memohon rahmat dan kasihmu
Tidak sekali aku menyesali
Aku hanya ingin mengadu
mengharapkan RedhaMU
kerna aku mengerti
takdir terindah ini teristimewa buatku
agarku
menyedari bahwa
Kasih yang terbaik hanya dariMU
TERIMA KASIH YA ALLAH..

No comments: